Cum să vă gestionați eficient timpul

Cum să vă gestionați eficient timpul

Abilități de gestionare a timpului

Dorim cu toții să avem mai mult timp în timpul zilei. Când se termină ziua și ne uităm la ceea ce am realizat, de multe ori ne întrebăm unde au mers toate aceste ore. Dacă sunteți ca majoritatea celorlalți oameni din lume, gestionarea timpului ar putea fi o problemă. Toți suntem puțin cam încurcați pentru timp. Spunem lucruri precum "Nu este suficient timp în timpul zilei" sau "Nu știu unde găsesc timpul" și "Nu am niciodată timp pentru mine".
Gestionarea eficientă a timpului este o abilitate pe care mulți o doresc, dar atât de puțini au.
Credem că nu avem niciodată suficient timp pentru că suntem atât de ocupați să răspundem la curveballs, dacă doriți. Și când par să eliberăm doar puțin timp pentru noi înșine, suntem loviți de câmpul din stânga cu ceva la care trebuie pur și simplu să răspundem. În plus, se pare că chiar și atunci când nu suntem afectați de probleme, nu putem să găsim timp pentru a-și gestiona sarcinile zilnice.
Deci, cum găsim timpul să facem ceva atunci? 

Managementul timpului începe cu organizarea

Managementul timpului nu este această formă evazivă de Black Magic pe care atât de puțini înțeleg. De fapt, oricine își poate gestiona eficient timpul, atâta timp cât se vor organiza mai întâi. Fără organizare, este dificil să vezi exact ceea ce trebuie să se realizeze în timpul zilei și cât de importante sunt aceste lucruri pentru obiectivele pe termen lung.
Când te organizi cu timpul, nu numai că îți mărești capacitatea de a-ți gestiona în mod eficient sarcinile zilnice, dar, de asemenea, sporiți probabilitatea de a pune timp acolo unde contează: spre acele obiective pe termen lung pe care le adăpostiți adânc înăuntru. Dacă nu ați făcut niciodată setări de țintă în trecut, acum este momentul să începeți, deoarece este o condiție absolută necesară pentru o gestionare eficientă a timpului.
De ce este atât de importantă stabilirea obiectivelor? 
Ei bine, stabilirea obiectivelor este doar o parte din procesul de patru- o parte a managementului eficient al timpului. Cu toate acestea, vă ajută să setați câmpul de joc, deoarece dacă nu știți la ce vă îndreptați, ați putea merge despre zilele în care vă rotiți roțile în mod repetat frustrat. Dacă doriți să vă gestionați timpul în mod eficient și să vă atingeți speranțele și visele în acest proces, atunci trebuie să vă asigurați că sunteți clar și concis cu ceea ce doriți din viață și, ulterior, ziua dumneavoastră.

Pasul 1 - setați obiective clare

O necesitate absolută înainte de a vă putea gestiona eficient timpul este să stabiliți obiective clare cu privire la ceea ce doriți în viață. S-ar putea să vă gândiți că știți deja ce doriți, chiar dacă nu ați stabilit obiective pe hârtie. Dacă este așa, atunci ești foarte greșit. De ce? Deoarece stabilirea unor obiective clare în jos pe hârtie este remarcabil diferită de a le pune doar în cap.
Dacă vă implicați în setarea pasivă a obiectivelor, atunci este mai puțin probabil să aveți o manevră bună în gestionarea timpului. Acest lucru poate duce la o frustrare severă, deoarece, adânc în mintea dvs. subconștientă, ați putea ști ce vreți, dar nu ați organizat aceste dorințe în scopuri clare. Nu a devenit visceral pentru tine.
Stabiliți-vă obiectivele în mod decisiv prin decizia exactă a ceea ce doriți, atunci când doriți și de ce doriți. Trebuie să fii absolut precis atunci când faci asta. Nu vă fie frică să scrieți exact ceea ce este, până la ultimul detaliu, pe care îl doriți. Nu spuneți doar că doriți o mulțime de bani, să spuneți suma exactă de bani pe care o doriți, ce dată specifică doriți și de ce doriți.

Pasul 2 - organizați-vă

Al doilea pas în gestionarea eficientă a timpului este organizarea. Trebuie să vă organizați dacă doriți să vă gestionați în mod corespunzător timpul. Dar cum te-ai organizat? Ei bine, primul lucru este mai întâi, trebuie să vă stabiliți obiectivele. Dacă nu ați făcut acest lucru, nu mai citiți și nu faceți asta acum.
După ce vă stabiliți obiectivele, trebuie să le organizați. Care sunt obiectivele pe termen lung? Care sunt obiectivele tale pe termen scurt? Împărțiți-vă obiectivele pe termen lung până la repere, astfel încât să aveți o țintă pe care o vizați în fiecare lună, săptămână și zi. Când știți ce doriți să realizați un an de acum, puteți să o rupeți cu ușurință în ținte lunare, săptămânale și zilnice.
Odată ce lista dvs. de obiective a fost organizată în repere, atunci știți la ce vă îndreptați. Când te trezești dimineața, poți avea un scop mai bun. De asemenea, vă va ajuta să vă asigurați că faceți câte puțin în fiecare zi spre acele obiective, indiferent cât de mică este o sumă.
Când poți organiza goluri în repere și tu punei acea listă în fața ta, mintea ta nu poate ignora ce trebuie făcut. Dacă alegeți să nu vă organizați, mintea dvs. are o modalitate mai ușoară de a vă ajuta să evitați aceste sarcini zilnice importante în fiecare zi.

Pasul 3 - Timpul de prioritizare

În 1994, Stephen D. Covey a lansat o carte intitulată "  7 obiceiuri ale oamenilor foarte eficienți" , în care discută despre un sistem de gestionare a timpului inițial introdus de Dwight D. Eisenhower. Acest sistem împarte activitățile în patru cadrane pe baza a doi factori: urgență și importanță.
Deci, în zilele dvs., o sarcină poate fi clasificată prin acești doi factori. Ele sunt după cum urmează:
  • Cadranul 1 - Urgențe și crize: urgență și importantă
  • Cuadrantul 2 - Obiective pe termen lung: nu urgentă, dar importantă
  • Cuadrantul 3 - Întreruperi: urgent, dar nu important
  • Cuadrantul 4 - Distracții: nu este urgent și nu este important
Sistem de gestionare a timpului în cadran
Când te uiți la lista ta de repere și sarcini zilnice, poți clasifica în ce zonă se încadrează fiecare. Cea mai bună metodă de a institui această metodă este să petreceți o săptămână mai întâi, urmărind tot ce faceți. Unde vă petreceți timpul? Ia-o jos. Dacă ați petrecut 15 minute pentru a efectua apeluri telefonice la facturarea colecționarilor, faceți asta jos. Dacă ați petrecut o oră la magazin alimentar, faceți-o jos.
La sfârșitul fiecărei zile pentru prima săptămână, scrieți cadranul de lângă fiecare sarcină pentru ceea ce a căzut sub ea. Cât din timpul petrecut de dvs. a fost vizionat de televiziune (Quadrant 4), sau ați lucrat la obiectivele pe termen lung (Quadrant 2) sau ați tratat urgențele sau crizele din viața dvs. (Quadrant 1) și așa mai departe.
După prima săptămână, analizați cât timp ați petrecut în fiecare cvadrant. Scopul vieții este de a petrece cât mai mult timp în Quadrant 2 și cât de puțin timp în Quadrant 4. Cât timp ați petrecut de fapt în Quadrant 2? După ce ați terminat acest exercițiu, luați lista zilnică a sarcinilor și notați cadranul pe care fiecare dintre ele îl cade sub.
Dacă te-ai uitat la televizor timp de 3 ore, atunci ai trăit în Quadrantul 4 în acea zi. Vreți să petreceți cât mai puțin timp cu activitățile Quadrant 4, după cum puteți, dacă doriți să vă gestionați în mod eficient timpul. Uneori nu putem vedea cât timp pierdem dacă nu ne uităm în acest fel.

Pasul 4 - Distrugeți amânarea

Una dintre cele mai dificile părți ale gestionării timpului este îngrijorarea îngrozitoare care tinde să-și înapoieze capul urât prea des. Cum evităm amânarea ? Putem seta toate obiectivele pe care le-am dori, să ne organizăm și să acordăm prioritate perioadei noastre, dar dacă nu putem urmări cu lista noastră de lucruri pe care să o facem în fiecare zi, atunci ne pierdem timpul.
Deci, cum evităm asta? 
Procrastination a fost numit ucigașul tăcut și este unul dintre cele mai mari obstacole în calea obiectivelor noastre. Cu toții spunem că vrem să realizăm ceva, dar când vine vorba de a ne gestiona timpul cu un sentiment de eficiență, nu putem par să realizăm lucrurile. Procrastination pare să fie în jurul fiecărui colț.
Cu toate acestea, singura cale prin care trebuie să fim atenți este să fim complet conștienți de ceea ce trebuie făcut. Dacă puteți să stabiliți obiective clare, să vă organizați și să vă prioritizați timpul, veți fi pe cale să distrugeți orice înclinație spre amânare. Dacă nu funcționează niciunul, încercați regula de 15 minute.
Setați un cronometru pe ceas, pe telefonul smartphone sau oriunde altundeva și setați să faceți ceva pe care l-ați făcut pentru doar 15 minute. Asta e tot ce trebuie să faci: 15 minute. Ce veți realiza este că un obiect în mișcare rămâne în mișcare; odată ce începi, cel mai probabil vei continua. Partea cea mai grea este pur și simplu de a începe!